Zasady udostępniania informacji publicznej
Zasady dostępu do informacji publicznej reguluje ustawa z 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. – Dz. U. z 2012 r. poz. 902 z późn. zm.).
Informacja publiczna udostępniana jest przede wszystkim poprzez publikację w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP).
Informacja publiczna, która nie została udostępniona w BIP może być udostępniona na wniosek zainteresowanego, z zastosowaniem poniższych zasad:
Informacja publiczna udostępniana jest na zarządzenie Wójta Gminy Załuski,
udostępnienie informacji następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku,
jeżeli informacja nie może być udostępniona w wyznaczonym terminie wnioskodawca zostaje poinformowany o powodach opóźnienia i terminie udzielenia odpowiedzi,
udostępnienie informacji następuje w sposób i w formie zgodnej z wnioskiem chyba, że środki techniczne, jakimi dysponuje Gmina to uniemożliwiają,
udostępnienie treści dokumentów za pośrednictwem poczty elektronicznej jest bezpłatne; za udostępnienie treści dokumentu w formie papierowej może być pobrana opłata w wysokości 1 zł za stronę, powiększając ją o równowartość kosztów nadania przesyłki w przypadku wnioskowania o przesłanie informacji pocztą.
Klauzula informacyjna dla osób składających wnioski o udostępnienie informacji publicznej w Urzędzie Gminy Załuski.
Wniosek o udzielenie informacji publicznej można złożyć:
osobiście w Biurze Podawczym Urzędu,
za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: ugzaluski@zaluski.pl,
za pomocą platformy e-PUAP,
poczty tradycyjnej, na adres: Urząd Gminy Załuski, ul. Gminna 17, 09-142 Załuski